Odnawialne Źródła Energii z roku na rok zyskują w Polsce coraz większą popularność.Dużym zainteresowaniem cieszy się zwłaszcza fotowoltaika, która w ostatnich latach przeżywa prawdziwy boom, miedzy innymi, dzięki uruchomionemu w 2019 roku rządowego programu „Mój Prąd”.Główną przyczyną inwestowania w odnawialne źródła energii przez odbiorców indywidualnych oraz firmowych, w tym fotowoltaikę, jest uniezależnienie się systematycznie od rosnących cen prądu, oszczędności na rachunkach za energię elektryczną, trwałość i efektywność systemu fotowoltaicznego. Pomimo wielu niekwestionowanych zalet, produkcja energii z fotowoltaiki posiada jedną istotną wadę – cechuje się dużą zmiennością, w zależności od pory dnia czy warunków atmosferycznych. Instalacja fotowoltaiczna potrafi pokryć do 100% zapotrzebowania na prąd w gospodarstwie domowym, a nawet wyprodukować sporą nadwyżkę. W związku z tym, produkcja energii często nie pokrywa się czasowo z oczekiwaniami jej użytkowników. Aby temu zapobiec warto pomyśleć o magazynach energii, które są coraz wydajniejsze i dostępne dla każdego. Czym jest magazyn energii i jak działa?
Hybrydowa instalacja fotowoltaiczna – Archigon.
Cel systemów magazynowania jest jasny: udostępniają energię słoneczną wtedy, gdy jej potrzebujesz – zwykle wieczorem i nocą. Zasada jest taka: Energia wytwarzana w systemie fotowoltaicznym jest początkowo wykorzystywana na własne potrzeby. Oznacza to, że aktywni odbiorcy energii elektrycznej, tacy jak zamrażarki lub inne urządzenia gospodarstwa domowego, są natychmiast zasilani energią słoneczną. Jednak gdy dostępnych jest więcej energii niż potrzeba, nadmiar energii wpływa do akumulatora, ładując go w ten sposób. Moc przepływa do sieci, gdy bateria jest naładowana i nie ma zapotrzebowania ze strony gospodarstwa domowego. Jeśli zapotrzebowanie w ciągu dnia jest większe niż ilość wyprodukowanej energii słonecznej, dostępna jest również zmagazynowana energia – niezależnie od tego, czy akumulator jest w pełni, czy tylko częściowo naładowany. Dopiero gdy bateria jest całkowicie rozładowana, energia będzie pobierana z sieci. W ten sposób można pokryć dużą część swojego zapotrzebowania na energię energią generowaną przez system fotowoltaiczny.
Jeżeli wytwarzamy energię elektryczną za pośrednictwem instalacji fotowoltaicznej, to taką energię przechowuje się w postaci substancji chemicznej, która po przekształceniu, jest ponownie oddawana w formie energii elektrycznej. Jeżeli więc nasza instalacja wyprodukuje dużą ilość energii, jej nadwyżka zostanie zachowana i oddana w formie energii elektrycznej (np. w mocy lub zimą). Dzięki magazynom energii cała energia wyprodukowana z Twojego systemu fotowoltaicznego zostanie w Twoim gospodarstwie domowym.
Realizacja Archigon.
Magazyny energii korzystają najczęściej z ogniw litowo-jonowych, które są obecnie jednymi z najlepszych na rynku. Na rynku dostępne są baterie o rozmaitej pojemności – od 3kWh do 10 kWh. Żywotność takich baterii to nawet 20 lat! Producenci zapewniają 10 – letnią gwarancję na bezpieczeństwo i niezawodność pracy urządzenia.
Domowe magazyny energii stanowią najlepsze rozwiązanie dla osób, które nie zużywają dużo energii w ciągu dnia, tzn. wtedy kiedy produkcja jest największa, a chcą wykorzystywać ją na własne potrzeby w 100%. Systemy magazynowania energii doskonale sprawdzą się także w miejscach, które narażone są na częste przerwy w zasilaniu.
Specjaliści z Archigon, w 2020 roku wykonali hybrydową instalację fotowoltaiczną off-grid, w trybie backup, o mocy 15,60 kWp z magazynem energii w systemie trójfazowym, o pojemności 11 kWh, z którego energia będzie wykorzystana całkowicie na potrzeby gospodarstwa domowego. Inwestycja pozwoli inwestorom na niezależne od sieci działanie gospodarstwa domowego nawet przez kilka dni.
Hybrydowa instalacja fotowoltaiczna – Archigon.
Jeśli jesteś zainteresowany ofertą fotowoltaiki dla domu, biznesu, lub farmy fotowoltaicznej zadzwoń i umów się na spotkanie z doradcą ARCHIGON.
Ta strona używa ciasteczek.
Ustawienia Prywatności
Ta strona używa ciasteczek oraz zewnętrznych skryptów dla lepszego dostosowania treści do użytkownika. Po lewej znajdziesz informacje o tym, jakie ciasteczka i skrypty są używane, oraz jaki wpływ mają na twoją wizytę na stronie. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Nie wpłynie to na twoją wizytę na stronie.
UWAGA: Te ustawienia mają zastosowanie jedynie w przeglądarce i na urządzeniu, którego teraz używasz.
OneSignal WEB PUSH
Narzędzie to służy do zapisywania odwiedzin na stronie internetowej w celach marketingowych (Remarketing) w Komunikacji PUSH. Dołanczając do systemu powiadomień PUSH wyrażają Państwo zgodę na otrzymywanie powiadomien WEB PUSH. Zgodę tą można w dowolnej chwili cofnąć. Państwa przeglądarka zapisuje przy odwiedzinach na stronach internetowych Cookies (IDE: OneSinal Cookie), które umożliwiają ponowne rozpoznanie Państwa jako osoby odwiedzającej, gdy wchodzą Państwo na stronę internetową. Na takiej stronie mogą Państwu jako osobie odwiedzającej zostać zaprezentowane reklamy odnoszące się do treści, które poprzednio Państwo wyszukiwali, o ile tamte strony używały funkcji remarketingu Google. Mogą Państwo odmówić zgody na zbieranie takich danych przez OneSignal.
Mierzenie konwersji za pomocą Facebook-Pixel
Za Państwa zgodą stosujemy przy prezentacji naszej firmy w Internecie narzędzie “Facebook-Pixel” (dla: Facebook Cookie do identyfikacji Opt-Out) spółki Facebook Inc., 1601 S. California Ave, Palo Alto, CA 94304, USA (“Facebook”). Jest to Cookie, a więc mały plik tekstowy, który zostaje zapisany na Państwa komputerze i stamtąd ponownie może zostać pobrany. Przy jego pomocy mogą być sprawdzane czynności użytkowników, podejmowane po tym jak obejrzeli oni albo kliknęli w reklamę na Facebooku. W ten sposób możemy zmierzyć skuteczność takich reklam na Facebooku dla celów statystycznych i badania rynku. Zebrane w ten sposób dane są dla nas anonimowe, nie pozwalają zatem ustalić tożsamości użytkownika. Jednakże dane te będą przez Facebook zapisane i przetwarzane, tak, aby możliwe było przyporządkowanie do danego profilu użytkownika a Facebook wykorzystuje te dane do własnych celów reklamowych, zgodnie ze swoimi zasadami korzystania z danych
(https://www.facebook.com/about/privacy/). Mogą Państwo umożliwić Facebookowi i jego partnerom włączanie reklam na i pozaFacebookiem. Ponadto może w tym celu zostać na Państwa urządzeniu zapisane Cookie. Korzystając ze strony internetowej wyrażają Państwo swoją zgodę na stosowanie narzędzia Pixel do rejestrowania czynności użytkowników.
Google Analytics
Aby oferować wszystkim użytkownikom lepsze usługi, zbieramy różnorodne informacje – od informacji podstawowych, takich jak określenie, jakim językiem posługuje się użytkownik, aż po te bardziej złożone, np. ustalenie najbardziej przydatnych reklam, najbliższych internetowych znajomych lub ulubionych filmów na YouTube.
Gromadzimy informacje w następujący sposób:
1. Informacje podawane przez użytkownika.
przykładowo wiele naszych usług wymaga założenia konta Google. W takich przypadkach prosimy o podanie danych osobowych, takich jak imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu czy numer karty kredytowej. Będziemy je przechowywać z danymi konta. Jeśli użytkownik chce w pełni wykorzystać oferowane przez nas funkcje udostępniania treści, jest również proszony o utworzenie publicznego profilu Google zawierającego m.in. jego imię i nazwisko oraz zdjęcie.
2. Informacje uzyskiwane podczas korzystania z usług Google:
Zbieramy dane o usługach, z których korzysta użytkownik, oraz sposobie, w jaki to robi (np. wówczas, gdy ogląda film na YouTube, odwiedza witrynę, w której działa nasz program reklamowy lub wyświetla i klika udostępnione przez nas reklamy i materiały.”
Zgodnie z definicją danych personalnych RODO opisaną powyżej, śledzenie zachowania użytkowników i ich profilowanie jest tylko zgodne z nowymi regulacjami UE jeżeli strona internetowa uzyskała uprzednią zgodę od odwiedzającego, to znaczy, że Google Analytics powinno być zablokowane dopóki użytkownik nie wyrazi stosownej zgody.
Śledzenie konwersji Google AdWords
Za pomocą tego narzędzia tworzymy statystyki konwersji, które mierzą efektywność naszych kampanii reklamowych w sieci.
Cookie śledzenia konwersji (IDE: Google AdWords Cookie) zostaje uruchomiony, gdy użytkownik klika na umieszczoną przez Google reklamę. Zgodnie z zasadami ochrony danych obowiązującymi w Google nie są tu przetwarzane żadne dane osobowe i firmowe. Jeśli nie chcą Państwo, aby Państwa aktywność była w ten sposób monitorowana, mogą Państwo odmówić swojej zgody poprzez wyłączenie Cookie śledzenia konwersji w Google w ustawieniach użytkownika Państwa przeglądarki internetowej.
Google AdWords
Narzędzie to służy do zapisywania odwiedzin na stronie internetowej w celach marketingowych (Remarketing) w Google i w sieci reklamowej (Display Network). Państwa przeglądarka zapisuje przy odwiedzinach na stronach internetowych Cookies (IDE: Google AdWords Cookie), które umożliwiają ponowne rozpoznanie Państwa jako osoby odwiedzającej, gdy wchodzą Państwo na stronę internetową, która należy do sieci reklamowej Google. Na takiej stronie mogą Państwu jako osobie odwiedzającej zostać zaprezentowane reklamy odnoszące się do treści, które poprzednio Państwo wyszukiwali, o ile tamte strony używały funkcji remarketingu Google. Mogą Państwo odmówić zgody na zbieranie takich danych przez Google AdWords na stronie http://www.google.com/settings/ads.